By Water

By Water

torsdag 4 juli 2013

Jobbfiske.

Igår var vi på ännu ett jobbfiske. Då vi blir för fiskesugna så brukar vi stänga butiken lite tidigare och dra på fiske.
Denna gången blev det mitt klubbfiskevatten i Gustavsfors som fick sig ett besök. Härlig natur, fint vatten, bra fiske och goda vänner. Vad mer kan man önska sig?

Fisket kan vara lite marigt vid denna tid. Vattnet är ofta varmt och lågt men med lite tålamod och finess så finns det fisk att få.
Jag är ju den enda flugfiskaren i butiken som bekant och denna kväll fick jag försvara mitt fiskesätt.

Emil var först ut med en fin Båge och han log brett där han sprang runt på andra sidan ån. För egen del så tappade jag först en fisk på nedre sträckan innan jag lyckades lura upp en fin fisk vid bron på en liten fasannymf.

Vi har som tradition att det skall ätas fisk om vi får någon så denna kväll blev det Regnbåge fylld med salt, peppar och en stor kvist dill.
Fisken blev delikat och avnjöts direkt då fisket var slut.

 
Vid 22-tiden begav vi oss sedan hem. Nu får vi se vad som dyker upp på fiskefronten fram över.
Får man önska sig regn och högt vatten så man kan lura upp Elmer i hemmaån eller kanske ett par Laxar i hemliga ån.
 
TL Mats