By Water

By Water

lördag 3 december 2011

Dax för paus.


Förr om åren så fiskade jag till slutet av oktober innan jag tog en välförtjänt paus från fisket till årsskiftet.
Ja, kanske åkte jag ut på sjön och flugfångade någon "slemmpelle" dvs Gädda för att hålla igång kastarmen, men annars var allt inpackat i garderoben.
Nu sedan jag på allvar har upptäckt höstfisket på den fina Regnbågen i Helgeå så fortgår detta fisket till den sista november. Ja, självklart styr ju vädret här så klart.
Nu är dock fiskeprylarna inpackade och de har även fått sig en rejäl översyn.
Inser varje gång jag öppnar garderoben hur mycket grejor som man samlar på sig. Detta trots att jag nu för tiden ofta säljer av lite saker med jämna mellanrum.

Nu stundar istället lite spöbyggen. Har redan byggt en ny 8-fotare i klass 3 samt renoverat upp en 11 fotare. Som jag skrev tidigare så skall även 2 nya 11 fotare byggas under vintern.
Flugor har jag i överflöd i de mönster som jag fiskar med så här blir det endast lite "nöjesbindning".

Annars blir det julstök för mej precis som för er andra. Ja, detta mellan alla pass på jobbet så klart.

Nu håller jag bara tummarna för en mild avslutning på året. Då kan det nya fiskeåret få en synnerligen SILVERBLANK inledning den 1 januari 2012.

Snart är vi där!

TL Mats