By Water

By Water

söndag 10 juli 2011

Ibland lyckas det omöjliga.


21 grader i vattnet och strålande solsken!
Ingen vettig person fiskar Lax då.
Jag träffade dock Sunken nere på S-holmen i förmiddags. Vi låg mest i gräset och ventilerade diverse teorier.
Sedan kom Matteus och vips så insåg jag att man inte är den enda stollen i stan, tack o lov.
Sunken drok hemåt vid 12 snåret och jag skulle "bara gå en repa till".
I slutet på denna vända så började jag synta för att flugan skulle få fart.
Plötsligt blev det stopp!
Hela 11 fotarn böjde sig djupt.
Va! FISK?
Tänk att man alltid blir lika förvånad?
Oj, jag som bara har en lite mjuk tubkrok i st 12, hann jag tänka innan fisken kastade sig upp i ett hopp.
Stor fisk, skrek Matteus!
Visst, 5-6 kilo ÄR stort på min 11 fotare.
Efter en förvånandsvärt hård fajt i det varma vattnet så kom fisken ändå på land.
Kroken satt djupt nere i svalget och där hade den knappast släppt.
Lycklig vandrade jag hemåt.
Djupt förvånad över denna galna hobby som kallas Laxflugfiske.

TL Mats