By Water

By Water

måndag 7 mars 2011

Magert resultat.


Härlig eftermiddag vid ån idag. Kastade bort den värsta rosten från i vintras och konstaterade att jag träffat mitt i prick med mitt nya Multi 13 fot klass 10-11.

Ett riktigt brytarspö, precis som jag ville ha det. Ganska styft men riktar kraften dit det skall och minimalt med efterslag.

Fiskade med intermediate för att slippa hälsa på nere vid bottnen hos all "vinterstöing".

Det var kallt i vattnet så jag trodde jag skulle slippa någon kontakt med dem vid mitt ytnära fiske.

Men icke!

Det tog inte många kast förrän det kom en rejäl plog efter flugan inne vid land. Jag lyckades hålla undan flugan men fisken ställde sig i det klara vattnet utanför mej.

Några kast senare så ringde det i mobilen.

Då jag svarade så fick linan hänga en stund raklång inne vid land. Detta räckte för att en Laxbesa skulle hinna norpa flugan.

Landade den snabbt och lossade den hullinglösa enkelkroken försiktigt.

Lite kul med gung i stangen var det dock. Trots mina idoga försök att slippa att fiska besor.

Misstänker starkt att hela ån är full av dessa gynnare än så därför önskar jag mej värme och regn så att de spolas ut.

Ni som fiskar och får på dessa utlekta fiskar uppmanas att behandla dem varligt och försiktigt återutsätta dem.

Fisken är vår bästa vän.


TL Mats