By Water

By Water

onsdag 26 januari 2011

Nydelig dag.


En härlig dag vid Råån idag. Solsken men en tyvärr isande nordanvind gjorde förutsättningarna tvivelaktiga.

Är någon av en annan uppfattning än att nordanvind är värdelöst då det gäller fiske?

Fiskade verkligen ihärdigt för att locka upp något ur det för dagen färgade vattnet. Fisk fanns det gott om. Så ett par fina plogar nedanför nedersta bron men inget ville nappa.

Fiskade sedan en vända uppe vid kyrkan i Råå för att se om det fanns någon båge. Hade dock ett par danska fiskebröder före mej så jag fiskade endast en kort stund här innan jag återvände ner.

Mellan broarna brukar det kunna smälla på både Regnbåge och blänkare men under dagens förhållanden med kalla fingrar och igenfrusna öglor insåg jag att sjunklinan måste fram.

Med "ragesnöret" på nappade det direkt nere i hålan.

2 gamla fiskar högg och återutsattes varsamt innan jag satte mig i bilen för att nöjd men frusen åter vända hem till Halland.


TL Mats