By Water

By Water

onsdag 22 december 2010

Ta det lugnt!


Ta det nu riktigt lugnt i julrushen och stressa inte fram några olyckor eller något annat otrevligt.

Gå in i "ditt eget inre rum" ibland och minns tillbaka till något härligt fiskeminne.

Det får dej att stressa av.

Själv satt jag i ett trist arbetsmöte igår och passade då på att minnas min fina torrflugeöring från Norge 2007.

Laxflugfiskare som man är så gjorde denna fisk ett ordentligt avtryck i mitt minne.

Även om man är van vid sjunklina, femtonfotare, 200 meter backing och 0,45 i tafsspets så KAN man få sig en sjutusan till fajt även med niofotare, 50 meter backing och 0,15 i tafsspets, TYDLIGEN.

Att fisken sedan högg på min gamla, nu mera avlidne biologilärares egenkomponerade fluga det gjorde inte saken sämre.

-Fiska torrt med min Glomma special, så får du storöring!


Tänk så rätt han fick!


TL - Mats