By Water

By Water

onsdag 15 december 2010

I drömmen.


Som Laxflugfiskare så "plågas" jag ofta av drömmar om fiske så här mitt i vintern.

Mången är den batalj som har slutat med att man har vaknat svettig i sängen mitt i natten.

Det märkliga i mitt fall är att mina fajter i drömmen nästan alltid slutar med att jag tappar fisken.

Så är det ju faktiskt inte i verkligheten.

För ju statestik på alla mina fångade Laxar och Öringar och har för länge sedan konstaterat att jag tappar ungefär 1 av 5 fiskar som sitter på kroken mera än ca 10 sek. Detta beror ju lite på när under säsongen som de nappar.

Jag tappar tex oftast mera höstfisk pga att de inte tar så rejält som tex en april-junilax.

Sedan kan man ju som alla vet även komma in i perioder då "det går troll" i allt och man tappar varje fisk (känns det i alla fall som).

Trösten i detta är ju att de alltid avlöses av perioder då all fisk kommer på land.


Men inatt så kom min "Johnblundlax" på land.

Så gjorde även aprillaxen på bilden.


Är inte livet för härligt ändå?


TL - Mats