By Water

By Water

tisdag 29 juni 2010

Så här gick det.


Resterande dagar fortgick utan fångster. En STOR Lax behagade parkera mitt i poolen (var det den som jag tappade) och gjorde fisket betydligt sämre. Den fisk som kom verkade fly poolen så fort som möjligt.
Sista dagen lyckades jag dock plocka ännu en fin fisk på ca 6 kilo. Även denna fisk fick gå åter.
Min första norgeresa för säsongen gav alltså 6 fiskar på land. 3 st behölls och lika många fick gå tillbaka.
Naturligtvis såg jag till att fixa fiskepremiären i Orkla nästa säsong. Nu är det bara att hoppas att det blir fiske här även nästa säsong och att älven inte stängs.
Sammanfattningsvis så var Orkla en trevlig bekantskap.
Att få chansen att fiska så långt ner i älven på en premiär måste provas.
Kanske "storlaxvarning" inför 2011?

Nu blir det endast lite ströfiske i Lagan innan nästa tripp om ca 1 månad.