By Water

By Water

söndag 30 maj 2010

Flugbindning på schemat.

Flugbindning med JB i afton. Man lär sig aldrig. Trots att man binder en massa flugor så är det ändå de där två-tre mönstren som man använder till sist.
MEN, sedan kan man ju binda "transportflugor" också.
Minns ett roligt tillfälle uppe i Norge då jag hade plockat ett par fiskar.
Då jag vände hemmåt så bytte jag omsorgsfullt ut min GH mot en sk "transportfluga" av vidrigaste slag.
Då jag kom hem till stugan så hängde jag upp stangen på väggen som vanligt. Gick sedan in och öppnade försiktigt fönstret och la mej till rätta på sängen.
Strax började det tisslas och tasslas utanför och jag kände genast igen ett par röster från mina vänner.
-Hur faen kan han få nått på den jävla flugan?
-Jag tror att han har ett hemligt ställe där han får dem.
-Har du dina flugbindningsgrejor med dej?
Själv vände jag mej nöjt om och de sista tankarna som slog mej innan jag somnade var.
Tja, grubbla och bind ni boys. Men byt för allt i världen inte ut era Green Highlanders som sitter på tafsen.
Inte mot något annat, inte mot en .......transportfluga.

TL