By Water

By Water

onsdag 17 mars 2010

Att börja fiska


Jag försöker att inte leda in honom på något speciellt område utan han får fiska vad och när han vill. Jag vill att han skall få lära sig det som jag en gång gjorde.
Att han skall bli en tänkande fiskare. Lära sig läsa fisken, vattnet och allt runt omkring.
Det focuseras för mycket på nya prylar, kastlängder och annan skit. Många fiskar mest vid datorn och inne på olika forum idag. Själva fiskandet och det genuina kunnandet kommer inte ens i andra hand känns det som.
Nå väl, sonen har idag plockat ett par Laxar med 6,6 kg i topp samt blivit riktigt hyfsad på att läsa små Havsöringåar.
Nu tycker han dock att det är hög tid att jag motpresterar genom att lära mej att spela på hans elgura. Stefan är för övrigt DJÄVULSKT duktig på detta.
Om han fiskade lika dåligt som jag spelar gura så hade jag bett honom att sluta NYSS.